Postagens

Mostrando postagens de março, 2024

Virginia Wolf encontra Taylor Swift (e tomamos café)

Tuesday. Dearest, I feel certain that I am going mad again. I feel we can't go through another of those terrible times. And I shan't recover this time. I begin to hear voices, and I can't concentrate.  So I am doing what seems the best thing to do. You have given me the greatest possible happiness. You have been in every way all that anyone could be. I don't think two people could have been happier till this terrible disease came. I can't fight any longer. I know that I am spoiling your life, that without me you could work. And you will I know. You see I can't even write this properly. I can't read.  What I want to say is I owe all the happiness of my life to you. You have been entirely patient with me and incredibly good. I want to say that -- everybody knows it. If anybody could have saved me it would have been you. Everything has gone from me but the certainty of your goodness.  I can't go on spoiling your life any longer. I don't think two people...

exile (com fundo de "this is me trying")

à Jô,  porque eu gostaria de ter usado mais palavras ontem, mas não consegui.  Você me disse, ontem, que se pergunta se a minha vida não seria melhor sem você. Pretendo respondê-la propriamente agora: não existe melhor ou pior. Existe o diferente. Como você "mede" uma experiência sem ter acesso a ela?  Por isso, seu pensamento não é justo com nenhuma de nós, e é um pensamento que eu afasto veementemente.  Pensar que minha vida teria sido melhor caso você não houvesse entrado nela invalida todas as coisas boas que vivemos: os momentos de cumplicidade; as risadas vindas da boca do estômago por alguma besteira dita antes que pudéssemos tomar café da manhã num domingo; as viagens; os momentos que passei pensando em como montar o melhor presente para você; as conversas sinceras e banais sobre a nossa rotina; as provocações diante de jogos de tabuleiro (sua cara de frustrada sempre que perdia no dominó, e de triunfante sempre que ganha no rummikubi)...  Minha vida não...